Innovatieve aanpak metingen brengt aanpak kwaliteit terug bij de teams

Cliënttevredenheid

Elke cliënt staat centraal, daar werkt iedereen in de zorgsector elke dag hard aan. Het is dan ook fijn om te weten of alle inspanningen ook door de cliënt zo beleefd worden. Door dit regelmatig te meten en terug te koppelen, ontstaat er een concrete dialoog tussen alle direct betrokkenen.

Verbeteringen in de kwaliteit ligt bij de teams, daarom is onze aanpak dat de terugkoppelingen en opvolgingen bij de teams neergelegd wordt. De betrokkenheid wordt groter en iedereen is daardoor nog meer gemotiveerd te werken aan kwaliteitsverbetering.

Onze aanpak:

  • samen met de teams voor hoge betrokkenheid en voeren van de dialoog waar het thuishoort;
  • ruime keuze aan beproefde onderzoeken uit de Onderzoeksbieb;
  • mogelijkheid tot benchmarken;
  • altijd een NPS score/aanbevelingscijfer.

PREM Wijkverpleging

De PREM wijkverpleging is een vragenlijst die de ervaring en beleving van cliënten met de zorg meet. Zorgorganisaties zijn verplicht deze uitvraag te doen. De resultaten dienen uiterlijk 1 oktober aangeleverd te worden. U bent als zorgorganisatie vrij om te bepalen hoe u de PREM Wijkverpleging uitvraagt. OMApp Advies denkt graag met u mee over de voor u beste onderzoeksmethode en kan u veel werk uit handen nemen.

De onderzoeken

De volgende cliënttevredenheidsonderzoeken staan voor u klaar in onze Onderzoeksbieb:

  • Tevredenheid cliënten intramuraal
  • Tevredenheid cliënten thuiszorg
  • Tevredenheid cliënten dagbesteding
  • Tevredenheid cliënten dagbehandeling
  • Tevredenheid persoonsgerichte zorg
  • Tevredenheid vertegenwoordigers PG cliënten
  • Tevredenheid huishoudelijke hulp (WMO)
  • Tevredenheid cliënten geriatrische revalidatiezorg (GRZ)
  • Tevredenheid mantelzorgers over casemanagement dementie
  • Tevredenheid/behoeftenonderzoek mantelzorgers
  • Tevredenheid personen alarmering
  • Tevredenheid Tafeltje Dekje/maaltijdvoorziening
  • PREM Wijkverpleging
  • Eerste lijns verblijf
  • Waardigheid en Trots

Aanvullingen of aanpassingen van de vragenlijsten voor uw specifieke situatie kan natuurlijk altijd. 

 

De Onderzoeksbieb

De cliënttevredenheidsonderzoeken maken onderdeel uit van de Onderzoeksbieb. In deze bibliotheek is een schat van onderzoeken opgenomen, die door en voor de praktijk ontwikkeld zijn én ze voldoen aan de normen van het Zorginstituut Nederland en Kwaliteitskader.

Naast de cliënttevredenheidsonderzoeken treft u er ook medewerkers- en vrijwilligers-tevredenheidsonderzoeken aan en audits.

Meer weten?

Wilt u meer weten over wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen?
Wij laten u graag alle mogelijkheden zien, zodat u zelf kunt bepalen of de OMApp en Onderzoeksbieb met alle gevalideerde onderzoeken iets voor u is. 

info@omapp-advies.nl
06 38 32 28 92

Volg ons

©2019 OMApp-Advies | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring
Realisatie: Pica2Studio